Naslovna / Lifestyle / #NE_PROPUSTITE / CHIA REVOLUCIJA!
Prvi put u Srbiji, Meggle je za vas pripremio revolucionarni jogurt sa CHIA semenkama, superiornu kombinaciju jogurta sa smanjenim procentom masnoće i CHIA semenkama- pravim predstavnikom superhrane!

CHIA REVOLUCIJA!

Prvi put u Srbiji, Meggle je za vas pripremio revolucionarni jogurt sa CHIA semenkama, superiornu kombinaciju jogurta sa smanjenim procentom masnoće i CHIA semenkama- pravim predstavnikom superhrane!

Sve hranljive vrednosti koje jogurt ima u sebi, CHIA semenke su  još više oplemenile dodatnim nutritivnim vrednostima zbog kojih je i zovemo superhranom. CHIA semenke sadrže čak dvostruko više kalijuma od banana, osam puta više omega-3 masnih kiselina od lososa, petnaest puta više magnezijuma od brokolija i čak šest puta više proteina od graška. Ove moćne semenke sadrže još i gvožđe, kalcijum, bakar, fosfor, cink, kao i prirodne antioksidanse.

Meggle Chia jogurt

Još jedna zanimljivost koja CHIA semenke čini tako posebnima je velika količina zdravih vlakana koja povoljno deluju na vašu probavu. Kada se natope tečnošću, CHIA semenke nabubre i dobiju specifičnu želatinastu teksturu, koja oblaže vaš sistem za varenje i štiti ga od neželjenih uticaja pojačane kiseline. Budući da su u našem revolucionarnom jogurtu Chia semenke unapred pomešane sa jogurtom, već su upile dovoljno tečnosti. Nema prethodne pripreme, nema čekanja – samo ga otvoriš i popiješ!

Prvi put u Srbiji, Meggle je za vas pripremio revolucionarni jogurt sa CHIA semenkama, superiornu kombinaciju jogurta sa smanjenim procentom masnoće i CHIA semenkama- pravim predstavnikom superhrane!

Meggle jogurt  sa CHIA  semenkama možete pronaći u praktičnim bočicama od 330 g u tri izvrsna ukusa: natur, jabuka – banana – spanać i crna ribizla – borovnica). Sigurni smo da nećete ostati ravnodušni na ovu super kombinaciju superjogurta, superhrane i superpraktičnog pakovanja. Probajte, super je!

 

Biljka čia (engl. Chia), koja daje istoimene Čia semenke, jednogodišnja je cvetnica iz porodice pitomih nana koja predstavlja izuzetno bogat izvor minerala i hranljivih materija. Ova zdrava semena deluju veoma hidrirajuće na naš organizam, pospešuju probavu i regulišu rad creva, te regulišu nivo elektrolita.

Čia seme je preporučljivo onima koji žele da izgube višak kilograma, pošto postiže efekat brže razgradnje masti u telu, a daje nam osećaj sitosti i izvrsna je zamena za gotovo sve slane grickalice. Iako nije u pitanju žitarica, svakako je zdravija od njih jer ne sadrži gluten System-search.svg Sporna je činjenična tačnost ovog članka.

U nastavku teksta ćemo vam predočiti koje su sve zdravstvene beneficije korišćenja ovih semenki, kako se koriste i kome se najviše preporučuju.

Čia semenke su sitna crna, bela i tamnosmeđa semena koja potiču od biljke Salvia hispanica, koja je vrsta mente. Prirodno stanište joj je Južna i Srednja Amerika, tačnije područje Perua, Gvatemale, Bolivije, Paragvaja i Meksika. Od davnina uzgajali su je i koristili su je kao osnovnu namirnicu Asteci i Maje, a sam naziv Čia, zapravo, je drevna majanska reč za snagu. Iako se koristila hiljadama godina, postala je popularna u poslednjih 25 godina, jer su naučnici ustanovili da je prebogata omega-3 masnim kiselinama koje čine čak trećinu njenog sastava, što predstavlja jedan od najboljih izvora zdravog i kvalitetnog ulja. Osim toga, Čia semenke obiluju antioksidansima i vlaknima, a sadrže i visok nivo magnezijuma, cinka, gvožđa i kalcijuma.

Kao takva, ova dragocena biljka može mnogo da utiče na unapređivanje zdravlja, posebno kad je reč kod sprečavanja oboljenja srca, povišenog šećera, a odlično se pokazala i kad je regulisanje varenja u pitanju. Čia semenke su veoma bogate mineralima. Prednjači mangan, koji je veoma bitan za metabolizam, rast i razvoj mišića i kostiju. Potom je prisutan fosfor, koji je takođe bitan za održavanje i regeneraciju tkiva, a pored njega nalazi se i bakar koji nam najčešće nedostaje u ishrani, a važan je za zdravlje i pravilan rad srca. Zanimljivo je da se u samo dve kašike čia semenki nalazi čak dva puta više kalijuma nego u jednoj banani.

Gvožđe, kao sastavni deo hemoglobina u crvenim krvnim ćelijama, uključen je u transport kiseonika kroz celo telo, a ovim mineralom Čia semena takođe obiluju. Na kraju, prisutan je kalcijum, koji osim što je dobar za kosti, izuzetno pogoduje našem mozgu i nervima. Iako su bogate esencijalnim mineralima, Čia semenke ne predstavljaju obilan izvor vitamina. Ipak, sadrže vitamine A, B, E i D, koji su pogodni za vid, kosu, nokte, kožu, zube, mišiće i nervno tkivo. Upravo zato se koriste kao dodatak jelima, prirodnim voćnim sokovima i desertima, a ne sadrže ni šećere, gluten i okside.

Nutricione vrednosti Prema naučnim analizama, 28 grama ovih semena sadrži 138 kalorija, 8 grama masti, 12 grama ugljenih hidrata, 10 grama vlakana i 5 grama proteina. To znači da jedna puna kašika dnevno obezbeđuje 18 odsto dnevnih potreba kalcijuma, 27 odsto fosfora, 30 odsto mangana i nešto manju količinu kalijuma, cinka i bakra. Pošto je čia seme potpuno neutralnog ukusa, ono neće imati uticaja na drugu hranu koju konzumirate istovremeno, pa ga možete koristiti kao dodatak svim jelima. Najčešće se preporučuje kombinovanje sa salatama, semenke Čia su pogodne i uz dvopek, kao dodatak tokom pripreme hleba, kolača i peciva, a samlevene ih možete dodati u jogurt i kefir. Idealno se kombinuju uz orašaste plodove, kukuruz, badem i proso.

Možete ih koristiti kao u sva tri obroka. Recimo, za doručak uzmite šolju kefira i dodajte kašiku čija semenki uz ovsene mekinje, pahuljice ili musli. Osim toga, veoma se lako mogu kombinovati i upotrebiti kad je ručak u pitanju. Možete ih dodati u salatu, čime ćete povećati unos proteina i vlakana i ceo obrok učiniti lako probavljivim. Takođe, čija semena možete da ubacite u supu, ćufte od mesa ili u smesu za pohovanje mesa, jer su idealna zamena za prezlu. Za kraj dana možete da pomešate jogurt i Čia semenke, a u smesu da izrendate jednu svežu jabukui dodate malo kandiranog voća. Konzumacija Za razliku od semena lana, Čia semenke ne moraju da se samelju da bi mogle da se konzumiraju i da bi njihova nutritivna vrednost bila potpuno izražena. One su lako probavljive, vrlo prijatnog ukusa i mogu da se konzumiraju u dnevnoj dozi od 20 grama.

Nije preporučljivo da ih pržite, kako termičkom obradom ne bi izgubile vredne i hranljive materije. Čak i kad ih dodajete jelima koja pripremate, savetuje se da to učinite pred sam kraj kako bi što manje bile izložene visokoj temperaturi i time zadržale svežinu. Pošto veoma lako upijaju vodu, mogu da se konzumiraju svako jutro tako što ih prethodno ostavite da odstoje desetak minuta u čaši vode.Za to vreme one nabubre i praktično dobijete želatinastu masu koju možete jesti kašičicom.

Nutricionisti preporučuju da osobe ispod 50 godina starosti unose 38 grama dnevno za muškarce i 25 grama za žene, dok osobe preko 50 godina starosti konzumiraju po principu 30 grama dnevno za muškarce, odnosno 21 gram za žene. Iako se preporučuju osobama koje pate od određenih zdravstvenih problema, čia semena su najbolji izbor mnogih sportista. Naime, zbog visokog nivoa proteina kojeg sadrže zajedno sa mineralima, često se nalaze na meniju onih osoba koje se bave sportom, pošto pospešuju oporavak, izgradnju i regeneraciju mišića. Zanimljivo je da ove sitne semenke sadrže triptofan, protein koji osim što daje osećaj sitosti, razgradnjom u organizmu pomaže kada je u pitanju kvalitetan san, pa se preporučuju osobama koje pate od nesanice.

O Zorica Stojković

Proveri takođe

Oproštaj od Milene Dravić 19.10. u 12 časova u Zvezdara teatru

Oproštaj od Milene Dravić 19.10. u 12 časova u Zvezdara teatru

Komemoracija povodom smrti Milene Dravić održaće se u petak 19.10. u 12 časova na sceni …

Preminula Milena Dravić

Preminula Milena Dravić

Najveća srpska filmska glumica Milena Dravić preminula je noćas u 79. godini u Beogradu, posle …

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.