Naslovna / Lifestyle / Doktor / Plivanje – najefikasniji lek za stres i depresiju

Plivanje – najefikasniji lek za stres i depresiju

Svaka fizička aktivnost, kao što je poznato, pomaže očuvanju i mentalnog zdravlja, a ukoliko ste pod velikim stresom ili u depresiji, najjednostavniji način da podstaknete lučenje hormona sreće jeste da zaplivate.


Najnovija studija urađena u Velikoj Britaniji, pokazala je da plivanje od 30 do 60 minuta dnevno može da značajno smanji simptome depresije.

Utvrđeno je da se redovni plivači ne samo opuštaju tokom boravka u vodi, već je veliki broj njih rekao i da im ova aktivnost pomaže da se lakše nose sa problemima u svakodnevnom životu i da ih brže rešavaju.

Ono što plivanje izdvaja od drugih fizičkih aktivnosti je i skoro nepostojeća mogućnost povreda, tako da možemo biti bezbrižni kada kročimo u vodu, što dodatno doprinosi opuštanju. Kada plivamo, angažujemo sve grupe mišića, ubrzavamo disanje i rad srca, podstičemo cirkulaciju, a sve to utiče na bolji rad mozga, samim tim i na raspoloženje.

Imajući u vidu da sam boravak pored vode opušta ljude i pomaže im da srede misli, jasno je da plivanje ima višestruko jači efekat. I dok za sedenje pored reke ipak moramo da sačekamo proleće, a za kupanje u moru leto, u bazenu možemo zaplivati bilo kada.

O Sinisa Kraljevic

Proveri takođe

EDUKACIJA I SAVREMENI ALATI OLAKŠAVAJU DOBIJANJE SREDSTAVA ZA EFIKASNU ENERGETSKU SANACIJU ŠKOLA I VRTIĆA

EDUKACIJA I SAVREMENI ALATI OLAKŠAVAJU DOBIJANJE SREDSTAVA ZA EFIKASNU ENERGETSKU SANACIJU ŠKOLA I VRTIĆA

Ulaganja u energetski efikasne projekte izgradnje i sanacije objekata u Srbiji rastu iz godine u …

PLIVANJE SMANJUJE RIZIK OD SMRTI ZA 50 PROCENATA

Leto je konačno na horizontu, a mnogi već žale što su tokom kišnog maja neraspoloženje …

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.