Naslovna / Lifestyle / Doktor / Plivanje – najefikasniji lek za stres i depresiju

Plivanje – najefikasniji lek za stres i depresiju

Svaka fizička aktivnost, kao što je poznato, pomaže očuvanju i mentalnog zdravlja, a ukoliko ste pod velikim stresom ili u depresiji, najjednostavniji način da podstaknete lučenje hormona sreće jeste da zaplivate.


Najnovija studija urađena u Velikoj Britaniji, pokazala je da plivanje od 30 do 60 minuta dnevno može da značajno smanji simptome depresije.

Utvrđeno je da se redovni plivači ne samo opuštaju tokom boravka u vodi, već je veliki broj njih rekao i da im ova aktivnost pomaže da se lakše nose sa problemima u svakodnevnom životu i da ih brže rešavaju.

Ono što plivanje izdvaja od drugih fizičkih aktivnosti je i skoro nepostojeća mogućnost povreda, tako da možemo biti bezbrižni kada kročimo u vodu, što dodatno doprinosi opuštanju. Kada plivamo, angažujemo sve grupe mišića, ubrzavamo disanje i rad srca, podstičemo cirkulaciju, a sve to utiče na bolji rad mozga, samim tim i na raspoloženje.

Imajući u vidu da sam boravak pored vode opušta ljude i pomaže im da srede misli, jasno je da plivanje ima višestruko jači efekat. I dok za sedenje pored reke ipak moramo da sačekamo proleće, a za kupanje u moru leto, u bazenu možemo zaplivati bilo kada.

O Sinisa Kraljevic

Proveri takođe

Humanitarna ski trka "I ja se borim" na Kopaoniku 23.marta u 12 časova

Humanitarna ski trka “I ja se borim” na Kopaoniku 23.marta u 12 časova

Humanitarna ski trka “I JA SE BORIM!”  održaće se 23.mart 2019. godine  na Karaman grebenu …

Plivanje 30 minuta dnevno za zdrav i dug život

O zdravom životu poslednjih godina priča se i piše više nego ikada, a mnogima ne …

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.