generacije Y, Trendi putovanja generacije Y, Gradski Magazin

Trendi putovanja generacije Y

Da li ih interesuje bilo šta osim deljenja fotki, čitaju li samo postove, da li misle da je gejming zamena za kulturu, odvajaju li se ikada od mobilnih telefona… i šta ponuditi kompjuterski superiornoj generaciji Y

Oni menjaju svet! Način života, stanovanja, zabave, putovanja! Diktiraju trendove! Njihovo vreme je već došlo – u 2015. godini broj pripadnika “milenijumske generacije” u svetu nadmašio je, po prvi put, i broj i uticaj poznatih “bejbi bumera” iz šezdesetih.

Oni su u svojim dvadesetim i tridesetim – avanturisti puni energije, uvek onlajn, u dobrom društvu i provodu. Da li ih interesuje bilo šta osim deljenja fotki, čitaju li samo postove, da li misle da je gejming zamena za kulturu, odvajaju li se ikada od mobilnih telefona… i šta ponuditi kompjuterski superiornoj “generaciji Y”?

Ostavimo po strani predrasude, stereotipe i nagađanja i poslušajmo šta kažu istraživanja rađena na više desetina hiljada ispitanika, uzrasta između 18 i 30 godina, iz preko 130 zemalja sveta. Pitanja u anketi odnosila su se na putovanja, a rezultati, objavljeni u poznatom magazinu Forbs, pomalo su neočekivani.

Malo partijanja i još manje šopinga

Luda parti atmosfera na putovanjima više nije trendi, čak ni na uzrastu od 18. do 24. godine. Mladi žele da se što više uključe u autentični život lokalne zajednice. Obožavaju da probaju sve kulinarske specijalitete i pažljivo se predaju ukusima. Upoznavanje nove kulture čak 86% ispitanika ovog uzrasta navodi kao svoj prioritet, a 69% ispitanih želi da uživa u lokalnoj hrani. Manje od polovine, 44% mladih, navodi kao motiv za putovanje dobar provod, a samo 28% šoping.

Kvalitetnu lokalnu hranu čak 98% ispitanika ocenjuje kao “veoma značajnu”. Nije u pitanju samo upoznavanje sa okruženjem – 37% mladih kaže da izbegava brzu hranu (džank fud i fast fud) i na putovanjima.

Još neke mitove treba srušiti – nova generacija nije opsednuta selfijima i društvenim mrežama, i o njoj ne treba suditi na osnovu manjeg broja ekstremno eksponiranih pojedinaca. Oko 10% mladih uopšte ne koristi mreže tokom putovanja, a više od polovine apdejtuje svoje sadržaje samo par puta nedeljno. Kod onih koji ne mogu bez društvenih mreža, na putovanjma je najpopularniji Fejsbuk – koristi ga 94% ispitanih. Sledi Instagram sa 71%, putnici upotrebljavaju i VotsAp, ostavljaju ocene i traže savete na portalu TripAdvajzer, a samo 14% njih koristi Tviter.

Fotkamo, ali bez štapa…     

Krajnje neočekivano, ni vaj-faj pristup internetu na putovanjima nije posebno bitan, ali zato fotografija jeste. Samo 2% ispitanih ne fotka dok je na putu, a 39% mladih za tu namenu koristi smartfon. Imaju li svi čuvene selfi-štapove? Nikako. Četvrtina mladih misli da su oni suvišni i da smetaju, 35% ispitanih kaže da bi tako nešto moglo da dođe u obzir, a 4% tvrdi – da nikada nije čulo za njih.

Pripadnici “milenijumske generacije” odlučuju gde će putovati na osnovu preporuka prijatelja, u 76% slučajeva. Praćenje povoljnih ponuda, pretraga i saveti na društvenim mrežama ubediće ih više nego materijali turističkih agencija, koje u razmatranje uzima samo 18% ispitanika.

Mi bismo u Kambodžu…

Najpopularnija destinacija je Evropa, slede Severna Amerika, Australija i Novi Zeland. Najviše, 83% mladih, u Aziji želi da poseti Tajland, Vijetnam, Kambodžu i Indoneziju. Za Kinu se opredeljuje 43% ispitanih, a najveći rast interesovanja beleži Mjanmar.

Turoperateri su spremno dočekali “milenijumsku generaciju” i u svetu raste broj agencija specijalizovanih za putovanja mladih. Iz Srbije se odnedavno može ostvariti kontakt sa jednom od njih. Na veb sajtu MesecDana.com nalazi se ponuda višenedeljnih putovanja agencije Contiki, jedne od globalno najpoznatijih. Opis tura je na srpskom jeziku, pa je dobro videti kojim su sadržajima ispunjena trendi putovanja za koja se traži mesto više, kuda putuje, i šta još od putovanja očekuje “generacija Y”.

O Gradski Magazin

Proveri takođe

svadba, Pogledajte scene sa svadbe o kojoj bruji Srbija! (VIDEO), Gradski Magazin

Pogledajte scene sa svadbe o kojoj bruji Srbija! (VIDEO)

Sve počinje kao jedna sasvim obična svadba, a završava se u DTL marketu. U pitanju …

Pravopis, 100 NAJČEŠĆIH GREŠAKA U PRAVOPISU KOJE SVI SRBI PRAVE: I najškolovanijim ljudima se dešavaju OVI Propusti!, Gradski Magazin

100 NAJČEŠĆIH GREŠAKA U PRAVOPISU KOJE SVI SRBI PRAVE: I najškolovanijim ljudima se dešavaju OVI Propusti!

Obnovite znanje! U doba digitalnih tehnologija, posebno kod mlađih generacija, pravila pravopisa se sve više …

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Gradski Magazin