Najnovije Vesti
Naslovna / Sport / Jedini sport koji čuva kosti: PLIVANJEM PROTIV OSTEOPOROZE!
Jedini sport koji čuva kosti: PLIVANJEM PROTIV OSTEOPOROZE!, Gradski Magazin

Jedini sport koji čuva kosti: PLIVANJEM PROTIV OSTEOPOROZE!


Notice: Undefined index: tie_hide_meta in /var/www/vhosts/gradskimagazin.rs/httpdocs/wp-content/themes/sahifa/framework/parts/meta-post.php on line 3

Poslednjih godina mnogo se govori o osteoporozi i drugim problemima sa kostima, koji posebno ugrožavaju stariju populaciju, ali ni mlađa nije sasvim pošteđena.


Na gustinu kostiju utiču mnogi faktori, od životnog doba, pola (više su ugrožene žene), ishrane, fizičkih aktivnosti… Naravno, javlja se nedoumica – kako ojačati kosti vežvanjem a da ne rizikujemo povrede? Odgovor je jednostavan – plivanjem.

Ovaj bazični sport, čije su dobrobiti za ljudsko zdravlje poznate od davnina, od nas ne traži ni naročitu kondiciju, a njegove prednosti su nemerljive, posebno kada je reč o kostima. One, kao što je poznato, dostižu svoju najjaču gustinu u 25. godini života, te je posebno važno baviti se sportom u ranoj mladosti, a u kasnijim godinama plivanje je jedini siguran izbor za kosti, i to iz dva razloga: dok plivate, ne možete zadobiti prelom, a istovremeno, plivanjem ojačani koštani sistem biće dobra potpora na suvom. Dakle, ovako bolest možemo i sprečiti i lečiti!

Ovu tezu dokazalo je i istraživanje univerziteta u Tokiju, izvršeno na uzorku od 3.280 ispitanika uzrasta od 18 do 80 godina. Između ostalog, utvrđeno je da su posle šestomesečnog plivanja tri puta nedeljno po 45 minuta, učesnicima koji su imali osteoporozu proces slabljenja kostiju znatno usporen u 83 odsto slučajeva, dok je kod 15 procenata zaustavljen. Posebno dobre rezultate imale su žene u postmenopauzi, koja je i najrizičnija grupa kada je osteoporoza u pitanju.

Pritom, plivači su sami birali stil plivanja koji im najviše odgovara, a ova aktivnost povoljno se odrazila i na njihove zglobove. Očekivano, mlađim plivačima kosti su dodatno ojačale, a većina ispitanika je zbog dobrih rezultata odlučila da nastavi sa redovnim plivanjem. Isti eksperiment možete sprovesti i vi, dovoljno je samo malo dobre volje da odete do zatvorenog bazena dok nam ponovo ne dođu topliji dani. Kao bonus, tu su i zdravije srce, jači mišići, poboljšan kapacitet pluća i, naposletku, i bolja linija.

foto: shutterstock

O Sinisa Kraljevic

Proveri takođe

Glumac uz ACAI šejkove uživao na otvaranju splava Hot Mess, Gradski Magazin

Glumac uz ACAI šejkove uživao na otvaranju splava Hot Mess

Vidno raspoložen popularni glumac Aleksandar Radojičić došao je na prestonički splav Hot Mess Iako skoro …

kompanija DIS, DIS okupio najveće domaće brendove i započeo kampanju „Domaći zadatak: Kupi domaće“, Gradski Magazin, Gradski Magazin

DIS okupio najveće domaće brendove i započeo kampanju „Domaći zadatak: Kupi domaće“

Kompanija DIS pokrenula je jedinstvenu kampanju „Domaći zadatak: Kupi domaće“ u kojoj učestvuju i najveći …

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.