Reklama, Reklama kao propagandno sredstvo!, Gradski Magazin

Reklama kao propagandno sredstvo!

Svet je zaista pogodno mesto za kupovinu-iluzija.

U modernom svetu, reklama predstavlja jedan od najpouzdanijih i najpodmuklijih oblika manipulicaje. Možemo slobodno reći, da u ovom slučaju i temi ,,Manipulacija umesto socijalizacije“ reklami pripada prvo mesto. Njena kratka, promenljiva i dosta privlačna forma lako se usađuje u glave. Njihova pogodnost da se nađu na bilbordima, fljerima, televizorima, internetu, novinama, i svuda oko nas, nezamenljivo su sredstvo za kamufliranje propagandnih poruka.

 Vlasnici kapitala troše ogromne svota novca, angažujući timove stručnjaka, eksperte svojih oblasti. ,,Običan čovek“ ne zna da je roba ili proizvod koji mu se sugeriše,ali pre svega način njegovog oglašavanja, prethodno detaljno i brižno prošao kroz ruke proizvođača, grafičkih dizajnera, psihologa, stručnjaka za brendiranje, spinovanje i sl..Ono što je nekada bila potreba potrošača, postaje pohlepa proizvođača. Manje ili više, iz reklame se naslućuje zavisnost ljudi od stvari, tj lična i društvena sigursnost, koje se izražavaju kroz posedovanje stvari, a sigurnost je osnovna potreba svakog pojedinca. Kako je robna proizvodnja usmerena na prodaju kao svoju osnovnu svrhu, a ne na zadovoljenje stvarnih potreba, ona mora da pretpostavlja platežno sposobne kupce, a ne sirotinju. Da bi se  prodale ideologije, filozofije i robe i usluge koje su nam nametnute, stvaraju se veštačke ili luksuzne potrebe. Svaka reč u reklami dobro je promišljena i svaka pogađa unutrašnjost čoveka koja je pre toga dobro proučena, odnosno svaki proizvod i reklama koju nosi, namenjena je određenom tržištu i ciljnoj grupi. Poznato je se najbrže pamte reči sa početka i kraja jednog niza reči.

Uzeću za primer sledeću reklamu koja će ilustrovati sve gore navedeno.

,,Mala kola kupuje mali čovek“…U ovoj, pažljivo odabranoj igri reči, gde pridev ,,mali“ ne označava  prirodan rast čoveka, već njegov materijalni i društveni položaj, skrivena je poruka da velika kola kupuju veliki ljudi. Time se pogađa čovekova potreba za što boljim statusom, koji u ovom slučaju predstavlja automobil.

 Oglašavanje i način na koji se vrši, povezan je opet, sa publikom kojoj se nudi. U kom delu dana i koliko puta dnevno će reklama ili oglas biti puštena ( u slučaju elektronskim medija ), ili gde će i koliko reči zauzimati ( u slučaju štampanih medija ).

,,Pet reči koje ti sastaviš dovoljno je da za samo nekoliko nedelja ili meseci potpuno izmeni način života pola miliona ljudi“

(  Pol i Kolburt- Reklamokratija )

O Bojana Djurovic

GiO urednica, mail: bojana.djurovic@gradskimagazin.rs

Proveri takođe

, Šta vam je sve potrebno za bioskop u kući?, Gradski Magazin

Šta vam je sve potrebno za bioskop u kući?

Proleće je uveliko u toku, ali nam smena sunca i oblaka poslednjih nekoliko dana remete …

, Mondelēz International objavio peti godišnji izveštaj „State of snacking“: Potrošači širom sveta nastavljaju da daju prednost užini, Gradski Magazin

Mondelēz International objavio peti godišnji izveštaj „State of snacking“: Potrošači širom sveta nastavljaju da daju prednost užini

Petu godinu zaredom užina je omiljenija od tradicionalnog obroka Uprkos globalnim ekonomskim izazovima, omiljeni snack …

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Gradski Magazin